zondag 27 oktober 2013

Review: Catrice Cat Eyes Eyeliner





Voor mij is er maar 1 eyeliner die werkt, de ‘2True Effortless Eyeliner’, maar toch blijf ik opzoek naar een ander alternatief. Mijn favoriet is namelijk niet verkrijgbaar in Nederland, ook nergens online. Ik kwam bij de Kruidvat en zag dat er weer een nieuwe Eyeliner in de schappen lag, de Cat Eyes Eyeliner Pen van Catrice, voor een prijs van €3,59 wilde ik hem wel uitproberen. Zou deze eyeliner mijn nieuwe favoriet worden? Of tipt ook deze niet aan de 2True..


“Eyeliner pen with long-lasting, water-resistant texture for a thrilling finish in deep black.”

Limited edition make-up lijn "Thrilling me softly."
Kleur = C01 Deep Black
Prijs = € 3,59 (verkrijgbaar bij de Kruidvat)

Op de eerste oogopslag ziet het er uit als een dikke Edding stift. Je hoeft dus niet in een potje te dippen, maar kan meteen aan de slag. Handig!


Eerst even testen op mijn hand

 

Dikke lijnen zetten gaan prima, mooi diep zwart van kleur zoals de verpakking beloofd. Dunnere lijntjes gaat wat moeizamer. Wie weet pakt het anders uit op mijn oog.
 
 









Het middenstuk van de winged eyeliner kon ik eenvoudig aanbrengen met 1 beweging, het dekte goed. Het stukje bij de ooghoek ging wat moeizamer, er kwam niet genoeg product uit, dus de dekking is ook een stuk minder.
Toen het ‘lastigste’ stuk van de eyeliner, de wing. Omdat het zo’n dikke stift is, is het ook wat moeilijker om een mooie scherpe wing te maken. Het lukte al met al redelijk goed, maar ook hier kwam er niet genoeg product uit en is de dekking niet perfect.


Nu blijft er nog maar 1 vraag over: Hoe lang blijft deze eyeliner zitten? Gaat hij op een gegeven moment afgeven boven mijn ooglid of blijft ie perfect op zijn plek zitten? Catrice beweert dat het een water-resistant eyeliner is, dus ik ben benieuwd. 




Like or dislike?
Na 1 uurtje dragen begon de eyeliner in mijn ooghoek al weg te vagen en af te geven op de onderkant. Verder blijft deze eyeliner eigenlijk best goed zitten. Al met al opzich een oké eyeliner. Alleen blijft nog wel de vraag hoelang zo’n stift/pen eyeliner mee gaat. Wanneer begint deze uit te drogen en wanneer komt er helemaal geen product meer uit?



Ik blijf voorlopig nog trouw bij mijn 2True eyeliner, the best there is!
Maar ik blijf hopen op een goed/fijn alternatief.
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten