woensdag 18 december 2013

Review: Essence – Crystal Eyeliner Gold Rush *KERST TIP*


Glitters en kerst gaan samen als warme chocolade melk en slagroom, mascara en wimpers, Kim en zwart.. en een tal van andere onafscheidelijke duo’s. Ook deze kerst zijn er weer een hoop glitter producten in de winkels te verkrijgen. Er liggen onder andere erg veel glitter eyeliners en mascara’s in de schappen. Ik heb een budget glitter eyeliner uitgekozen om te reviewen, de Crystal Eyeliner van Essence.



Sprankelende momenten... De langhoudende textuur op gelbasis heeft een hoge pigmentatie en creëert schitterende, luxueuze glitterstijlen! Extra tip: als je gaat voor een wow-highlight, kan de eyeliner ook gebruikt worden als topper op je wimpers! De borstelapplicator garandeert een precieze applicatie. Verkrijgbaar in een coole clubbing verpakking.
- Bron: www.essence.eu



Shiny! De Crystal eyeliner van Essence zit in een cilindervormige flacon met een zilvere dop. Doordat de onderste helft van de flacon transparant is zie je alle prachtige goudkleurige glittertjes. Ik heb hier de ’03 Gold Rush’ variant. Het is een warme gouden kleur. Op de achterkant staat nog een klein regeltje over het product: ‘Eyeliner full of briljant glitter for fascinating effects.’
Klinkt mooi, ik ben benieuwd of het ook echt zo is.



Wanneer je de zilveren dop open draait, kan je het kwastje eruit halen. Het is een heel mooi dun puntig eyeliner penseeltje. Dat ziet er al goed uit, hier kan je erg precies mee werken. Alleen vind ik het een beetje gek dat de haartjes van het kwastje een beetje oranje van kleur zijn, hierdoor lijkt de eyeliner ook ineens een andere kleur te hebben. Dat lijkt gelukkig alleen maar zo, want zoals je op de swatch ziet is het toch echt goudkleurig. Het is een transparante basis met heel veel gouden glittertjes. Doordat de basis transparant is, zie je het product helaas niet zo heel erg goed op de huid. Het glinstert natuurlijk wel, maar niet zo heftig als je het in de flacon ziet.



Ik heb de Crystal Eyeliner van Essence als glitter detail gebruikt bij een basis make-uplook met een zwarte winged liner. Een glitter randje boven de zwarte eyeliner, maar ook onder mijn oog een lijntje met glitters en een beetje op mijn wimpers. Het is niet super opvallend, het lijkt heel erg weg te vallen op mijn huid. Maar wanneer het licht er op valt, zie je een mooie schittering bij de ogen. De Crystal Eyeliner is fijn in gebruik, er komen veel glitters van af en het droogt niet hard op. Het draagt comfortabel.

Ik vind de eyeliner leuk als glitter accent bij een look, maar ik zou hem nooit als een losse eyeliner gebruiken. Daar is deze veel te onopvallend voor. Ik denk dat je deze Crystal Eyeliner voor veel dingen kan gebruiken, het is eigenlijk gewoon een transparante gel met glitters er in. Ik zou hem zelfs eerder voor andere doeleinden gebruiken dan voor een eyeliner. Be creative, think out of the box!

Tip: Breng een beetje van deze glitter eyeliner aan op je lippen, over een vrij neutrale lipstick. Gewoon een beetje erop deppen. Zo komt hetzelfde glitteraccent van de ogen terug in de lippen. De gel wordt niet hard, dus het voelt ook niet gek aan op de lippen.
Ook erg mooi om als highlighter te gebruiken bij een ooglook, bijvoorbeeld in de binnenste ooghoek wat van deze glitter aanbrengen.

De Crystal Eyeliner van Essence kost €2,39 en is verkrijgbaar in vijf kleuren: 
01 Twinky Starlight (zilver), 02 Black Star (zwart), 03 Gold Rush (goud), 04 Sparkling Purple (paars) en 05 Flashy Aqua (turkoois).

Het is trouwens geen product dat behoort tot een kerstcollectie, maar ze zitten in het vaste assortiment! Zo kan je het hele jaar door glitteren en schitteren met deze Crystal Eyeliners van Essence. Ze zijn verkrijgbaar bij de Kruidvat en zitten in het 1e schap van Essence.


Like or dislike?
Voor de prijs is het een prima product, but i’ve seen better. Ze zouden eigenlijk de basis gel die nu transparant is ook een kleur moeten geven, dan zou het pas echt knallen op de ogen!
Maar al met al is het een mooi glitter product, al vind ik hem leuker voor meer dingen dan alleen als eyeliner! Tijdens de kerst vind ik de Gold Rush bijvoorbeeld erg leuk als glitter accent op de lippen.


- Kim


2 opmerkingen: