dinsdag 3 december 2013

Review: All I want for Christmas is OPI + mat zwart


Aangezien ik altijd zwarte kleding draag zou ik eigenlijk elke kleur nagellak op kunnen doen die er is, het matcht altijd, maar dat past niet bij mij als persoon. Op mijn nagels draag ik het liefst rood, knal rood of een mooie diepe rode kleur. Een tijdje terug ontdekte ik ook de topcoat die nagellak mat maakt, dat leek me prachtig, maar niet met rood. Met zwart er onder leek dit mij het mooist!

Toch vind ik het super leuk om lakjes met een andere kleur dan rood of zwart te testen. Om deze kleuren toch draagbaar voor mij te maken, breng ik ze alleen aan op mijn pink, als een klein accent.
Vandaag heb ik een lakje van OPI uit de Mariah Carey Winter Holiday Collectie op mijn pinken gedaan, in de kleur Ski Slope Sweetie. En daar gaat deze review voornamelijk over!



OPI announces the launch of 12 new limited edition holiday nail lacquers inspired by recording artist and international superstar Mariah Carey. This seasonal promotion includes an assortment of red, burgundy, maroon and chocolate brown hues, along with glitter-packed gold, bronze and pearl shades.
- Bron: OPI

Het OPI lakje ‘Ski Slope Sweetie’ ziet er prachtig uit, als sneeuw waar de zon op glinstert. Het is niet echt wit, niet echt goud, niet echt gebroken wit en niet echt een glitternagellak. Het nagellakje lijkt constant te veranderen, in daglicht lijkt het een vrij koel zilver parelmoer kleurtje, maar onder kunstlicht is het warm van kleur en neigt het naar goud. Erg interessant.


· Voordat ik nagellak aan breng zorg ik altijd dat mijn nagels goed vetvrij zijn, dus ik ga er even met een tissue met daarop wat nagellakremover overheen. Dan weet je zeker dat jouw nagels vetvrij zijn, hierdoor hecht de nagellak beter en blijft het langer zitten!
· Vervolgens breng ik altijd eerst een basislak aan, op het moment ben ik fan van de Rimmel – Stronger, Double Duty Base Coat. Deze verstevigt en beschermt mijn nagels. Wanneer je een basislak gebruikt kan de kleur van de nagellak die je uiteindelijk gaat aanbrengen ook niet in je nagel trekken. Sommige nagellakjes zorgen ervoor dat jouw nagels gelig van kleur gaan worden.
· Dan begin ik eerst met het accent lakje op mijn pink nagels. Het OPI lakje dekt niet meteen, wat ik eigenlijk al wel had verwacht. Maar na 3 laagjes zag het er prima uit, prachtig parelmoer achtig.
· Daarna de overige nagels, met de Maybeline Express Finish in de kleur 809 Noir Onyx. Deze heb ik laatst bij de Big Bazar gehaald voor een klein prijsje. Mooi lakje, dekt eigenlijk al bijna helemaal in 1 laag, maar voor de zekerheid heb ik 2 laagjes aangebracht.
· En als laatst, als de zwarte nagellak helemaal droog is, kan de matte topcoat er overheen. Zorg dat je alle randjes goed meeneemt, het ziet er heel gek uit als je een randje bij de nagelriem vergeet, dit blijft namelijk glanzen. De matte topcoat die ik heb gebruikt is van de H&M, hij zat een hele tijd geleden in een setje met nog 2 andere nagellakjes. Deze zal niet meer te koop zijn, maar diverse andere merken hebben tegenwoordig ook matte topcoats. Ik heb de bijvoorbeeld ook zien liggen bij de Etos, van het eigen merk.

Nog even over het OPI lakje, want daar gaat deze post immers over. Het is echt een mooie kleur, koud en warm tegelijk. Parelmoer glinsteringen. In combinatie met mijn andere nagels in de matte finish vind ik het erg mooi werken. Mijn pinken springen er uit als pareltjes!



De OPI Mariah Carey Winter Holiday Collectie is bestaat uit maar liefst 12 kleuren, van diepe elegante rode tinten tot glitterige gouden en parelmoer feestjes! Ze zijn verkrijgbaar bij de luxere drogisterijen en parfumeries en kosten €14,25 per stuk.

Like or dislike?
Like! OPI heeft sowieso altijd prachtige lakjes, ook deze is erg mooi. Zeker voor de feestdagen is deze Ski Slope Sweetie een feestje op je nagels!

Ohja, nog even iets over de matte topcoat. Dit blijft helaas niet heel de week lang mat, doordat je met je nagels langs allerlei dingetjes, stoffen, producten en dergelijke gaat wordt de nagellak als het ware gepolijst, dus verdwijnt de matte finish langzamerhand.

- Kim

P.S. ik probeer elke week zo’n 2 tot 3 blogposts online te zetten, maar soms lukt dit niet. Mijn excuses hiervoor :) Verzoekjes voor artikelen zijn trouwens altijd welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten