dinsdag 5 november 2013

Make-up Tutorial + review: Calvin Klein creamy oogschaduws

Vorige week heb ik bij de Big Bazar 3 potjes creamy oogschaduw van Calvin Klein gekocht. Deze creamy oogschaduws zijn van de ‘Sheer Crème Eyeshadow – Tempting Glimmer’ collectie. Ik wilde deze graag testen en voor jullie reviewen, deze keer in de vorm van een foto tutorial!


"Calvin Klein Tempting Glimmer Sheer Cream Eyeshadow is een rijke op crème gebaseerde oogschaduw met langdurige draagbaarheid. Deze lichtgewicht, zachte mousse zorgt voor een glad resultaat zonder dat het in de lijntjes gaat lopen of vervaagt. "

De oorspronkelijke verkoopprijs is €12,- per potje, maar ik heb ze voor €2,99 per stuk gekocht bij Big Bazar.


Het zijn eenvoudige mooie kleine kunststof potjes met een diameter van ongeveer 4cm. De potjes hebben geen bolling, dus je kan ze gemakkelijk op elkaar stapelen. De potjes gaan open met een grote schroefdop, deze dop is tevens in de kleur van het product gemaakt. Zo zie je in 1 oogopslag welk potje je moet pakken. De kleur van de deksel komt ook heel erg dicht bij de echte kleur van het product, dat kan bij andere merken nogal eens erg afwijken. Top Calvin Klein! De onderste helft van het potje is transparant, zo zie je de kleur voor wat hij is, zonder afleiding. Op de onderkant staat nog wat productinformatie en natuurlijk het kleurnummer/naam van het product. 

Genoeg over de potjes, laten we aan de slag gaan.
 
Ik heb een foto tutorial gemaakt waarbij ik alle 3 de kleuren gebruik die ik heb gekocht:  Snakeskin Silver, Cashmere Plum en Bare Silk. Hieronder laat ik stap voor stap zien welke kleur ik waar heb gedaan en wat voor effect dit geeft.




Voordat ik aan deze tutorial begon had ik al gezichtsmake-up op, mijn wenkbrauwen gefatsoeneerd en een likje mascara op mijn wimpers. Ook heb ik voor de zekerheid een beetje oogschaduwbasis van John van G op gedaan.

Stap 1:
Eerst ben ik begonnen met de middelste kleur: Snakeskin Silver. Dit is een mooie neutrale huidskleur tint met een vleugje van roze en een glinstering erdoor. Ik heb deze kleur aangebracht over het gehele bewegend ooglid, maar het aller uiterste van mijn binnenste ooghoek heb ik vermeden. Deze kleur dient als basis voor de ooglook.

Stap 2:
Vervolgens heb ik mijn arcadeboog aangezet met de donkerste kleur: Cashmere Plum. Ik ben begonnen bij de buitenste ooghoek waar ik de oogschaduw vrij breed heb opgezet, om dit vervolgens in de arcadeboog richting de binnenste ooghoek te vervagen. Zo creëer je diepte in je oogmake-up.

Stap 3:
Om het echt te laten knallen voeg ik altijd een beetje highlighter toe. Dit heb ik gedaan met de lichtste kleur: Bare Silk. Highlighter doe je in de binnenste ooghoek en net onder je wenkbrauw. Zo creëer je nog meer dimensies in de oogmake-up.

Stap 4:
Om het compleet te maken heb ik de vorige 3 stappen herhaalt onder het oog. Dus eerst Snakeskin Silver als basis, aan de buitenkant Cashmere Plum en aan de binnenkant Bare Silk. Zorg ervoor dat de donkerste kleur mooi aansluit op de rest van de oogmake-up.

Je kan het zo laten, dit is een prima en vrij neutrale oog make-up. Maar het zou geen Kim make-up zijn als er geen winged eyeliner bij zat. Dus dat gaan we nog even doen!

Stap 5: (optioneel)
Met een vloeibare eyeliner (die van 2True natuurlijk) heb ik een winged eyeliner gezet. Ik zet deze altijd eerst in het midden op, om vervolgens een dun lijntje naar de binnenste ooghoek te trekken. En dan de wing aan de buitenkant te maken. 

En TADA, een prachtige draagbare ooglook!

Nog even een full face voor- en na foto.







Like or dislike?
Like. Het zijn mooie oogschaduws, prachtige met een hele fijne structuur. Ze brengen eenvoudig en snel hele intense kleuren op. Op mijn wat vettige oogleden blijven ze alleen helaas niet heel de dag mooi op zijn plek zitten, maar ik zou deze creamy oogschaduws natuurlijk ook als oogschaduw basis kunnen gebruiken voor poeder oogschaduws. Maar al met al zijn ze zeker het geld waard!

Mochten jullie het interessant vinden om een tutorial te zien over hoe ik de winged eyeliner precies heb opgezet, let me know.

- Kim
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten