dinsdag 12 november 2013

Review: Essence Get BIG! Lashes Volume Boost Mascara


Een tijdje terug was ik bij de Kruidvat, waar ik voor het Essence schap stond. Mijn oog viel op een rijtje met mascara’s, allerlei soorten, vormen en maten voor een kleine prijs. Een mascara van Essence had ik nog nooit geprobeerd, misschien zijn ze wel heel fijn en loop ik een mooi product mis. Toch maar eens proberen! Ik heb er 2 meegenomen om te testen, beide van de ‘Get BIG! Lashes’ lijn: ‘triple black’ en ‘volume boost’. Mijn ervaring met de laatste wil ik graag vandaag met jullie delen.

“Volume, volume, volume! De Get BIG! Lashes Volume Boost Mascara voegt diepte toe aan je wimpers, elke keer als je het aanbrengt. De vezels van het megagrote, ronde borsteltje bereiken zelfs de kleinste haartjes en bedekken elke wimperhaar zonder deze te verzwaren. Aanbrengen is kinderspel; in slechts enkele seconden ben je verzekerd van een adembenemende look! Opthalmologisch getest.”
- Bron: www.essence.eu




Dit is ie dan, de ‘Get BIG! Lashes Volume Boost Mascara’ van Essence. De huls is vrij groot en dik, maar is ook niet raar als je naar de naam van het product kijkt! De huls is een glanzend zwarte cilinder met opvallende gele en roze letters erop. Op de achterzijde staat in 3 talen (Engels, Duits en Frans) wat de mascara met jouw wimpers zal doen. “For maximum volume and especially thick lashes. Ophtalmologically tested.” Op de kopse kant van de dop staat nog het Essence logo.
De mascara is verkrijgbaar in 1 kleur, namelijk zwart. Hij kost €2,29 en is verkrijgbaar bij Kruidvat, in het standaard Essence schap.


Door aan de dop te draaien gaat de mascara open. Je trekt eenvoudig het grote borsteltje uit de huls, hier hoef je niet veel moeite voor te doen zoals je bij sommige mascara’s wel moet trekken om het borsteltje eruit te krijgen. Het is een ovaal eivormig borsteltje dat bestaat uit heel veel micro haartjes. Het borsteltje is circa 2,5cm lang en op zijn breedst circa ø 1cm. Wanneer je het borsteltje uit de huls hebt gehaald zit er geen overtollig product aan het borsteltje, dat vind ik wel fijn. Bij sommige mascara’s trek je een hele klodder mee uit de huls, die je dan weer moet afstrijken om een kliederboel te voorkomen.

Genoeg over de huls, tijd om de mascara te testen. Zal hij echt doen wat hij ons beloofd?


Links die je mijn wimpers zonder mascara en rechts zie je mijn wimpers met de ‘Get BIG! Lashes Volume Boost Mascara’ van Essence.

De mascara ligt prettig in de hand en brengt ook erg prettig aan. Het grote eivormige borsteltje zorgt er voor dat mijn wimpers goed worden gekamd, dus mooi evenwijdig worden gespreid. Hierdoor wordt er veel volume gecreëerd. Ook laat de mascara geen klontjes achter, wat natuurlijk altijd een pluspunt is! Niemand wil gekke dikke klodders in aan wimpers hebben zitten. Ik ben positief verrast, het geeft echt meet volume, maar ook meer lengte aan mijn wimpers in een mooie zwarte kleur.

Like or dislike?
Like! Ik vind het een fijne mascara, lekker groot borsteltje met heelveel kleine haartjes die ervoor zorgen dat mijn wimpers goed gekamd en gespreid worden. Het geeft zeker extra volume, maar ook lengte. Het is een mascara die ik aan mijn dagelijkse routine ga toevoegen. Deze is niet te missen, zeker niet voor een prijs van €2,29 en verkrijgbaar bij de Kruidvat.
Sinds ik hem heb getest gebruik ik hem elke dag, ik raad hem aan!

- Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten