dinsdag 19 november 2013

Review: Essence – Metal Glam Eyeshadow


Discoballen in platte oogschaduwdoosjes, dit zijn de nieuwe Metal Glam oogschaduws van Essense. De losse oogschaduws van Essense vind ik meestal niet interessant genoeg om mee te nemen, maar deze trokken toch wel heel erg mijn aandacht. Zoveel glinsteringen, die moet ik proberen!



“Metal ontmoet glam! Metallic en superglanzende effecten op je oogleden zijn de trend van nu! De bijzonder zachte textuur met zeer hoge dekking en metallic effecten creëert een expressieve oogmake-up die alle aandacht trekt! De variatie in kleur is enorm en laat zeker elk beauty hart sneller kloppen!”
- Bron: www.essence.eu


De Metal Glam collectie is verkrijgbaar in 8 kleuren: 01 Jewel up the Ocean, 02 Coffee to Glow, 03 Frosted Apple, 04 Sparkle all Night, 05 Chocolate Jewelery, 06 Miss Tangerine, 07 Golden up! en 08 N’ice Frosting. Het is een uiteen lopende serie van warme en koele kleuren.
Voor deze review heb ik de kleuren 02 Coffee to Glow en 05 Chocolate Jewelery gehaald.




Platte ronde doosjes met een transparante deksel, zo zien we goed welke prachtige kleuren zich erin bevinden. Op het dekseltje staat met grote letters “Essence Metal Glam Eyeshadow”. De buiten randen van het doosje zijn zilverkleurig als een spiegeltje. Op de achterzijde staat wat informatie over deze oogschaduw: het kleurnummer, de ingrediënten en waar het vandaan komt. Deze Metal Glam oogschaduws van Essence kosten €2,59 per stuk en zijn verkrijgbaar bij Kruidvat.

Wanneer je het dekseltje open doet komt de prachtige oogschaduw die er in zit nog meer op je af. Wauw, wat een glinsters! Allerlei kleuren glinsters reflecteren in het licht, het is net een discobal. Ik hoop dat dit geen glitter overspray is Essence, want dit zou best nog eens een prachtig product kunnen zijn. Helaas is het glitter/glinster effect lastig te fotograferen, hiermee wil ik zeggen dat deze oogschaduws in het echt nog veel indrukwekkender zijn dan ik op deze foto’s kan laten zien.


Toen ik mijn vinger over de oogschaduw haalde om een swatch te maken gebeurde er iets wat ik helaas al verwachtte.. het heeft een overspray. De prachtige discobal achtige glitters die ik zag zijn slechts een flinter dun laagje dat je er zo af veegt. Daar onder zit de echte kleur. Bij de linker (coffee to glow) werd de naam mij ook ineens een stuk duidelijker. Ik dacht: Waarom zou je een zilvere glitter discobal oogschaduw de naam ‘Coffee to glow’ geven? Koffie is bruinig, niet zilver! Maar onder deze mooie zilveren glitter laag zit een veel bruinere tint verstopt. Een beetje zilver/grijs/bruin/taupe. Wel mooi, maar heel anders dan je zou verwachten als je hem in de winkel ziet liggen. De andere is wel redelijk kleur echt, maar de prachtige bijna 3D glinsters zijn verdwenen.


Baal heel erg van de overspray, maar opzich zit er een best mooie redelijk goed gepigmenteerde metallic achtige oogschaduw onder. Dat is dan wel weer iets dat je ook wel zou moeten verwachten bij een ‘metal glam’ genaamde oogschaduw. De oogschaduws blenden overigens wel fijn.


De ooglook die ik heb gemaakt met de twee Essence Metal Glam oogschaduws heb ik als volgt opgebouwd:
1. Oogschaduw basis over het gehele ooglid tot aan de wenkbrauw.
2. Op het midden van het bewegend ooglid de kleur 02 Coffee to Glow aangebracht met een oogschaduw kwast. Beetje zacht naar boven uitgewerkt. De kleur het sterkst houden in het midden van het bewegend ooglid.
3. De donkerdere kleur 05 Chocolate Jewelery heb ik opgezet in de buitenste ooghoek, met een stevige blending kwast.  Hier moet de kleur het donkerst zijn, zo creeer je diepte in de oogmake-up. Dit heb ik uitgeblend richting de arcade boog , heel zacht vervaagd.
4. Vervolgens heb ik een highlighter aangebracht, over dit product heb ik laatst al een artikel geschreven, namelijk de Intensif’ eye wet&dry oogschaduw van Essence in de kleur 030 Vanilla Sky Ride. De highlighter breng je aan in de binnenste ooghoek en net onder de wenkbrauw.
5. Ik vind het altijd mooi om er een winged eyeliner bij te dragen, dit is de 2True Effortless Eyeliner.
6. De ooglook af maken met een beetje mascara op de wimpers, hier draag ik de Essence Get BIG Lashes Volume Boost Mascara.
7. En als laatst nog een naturel kleurig oogpotloodje op de waterlijn om de ogen fris te laten lijken. Dit is natuurlijk de Catrice Inside Eye Highlighter Pen.


Verder draag ik op de rest van mijn gezicht mijn dagelijkse routine make-up. Mochten jullie hier meer over willen weten/zien, dan hoor ik het graag.

Like or dislike?
Mwoa.. het zijn best mooie redelijk goed gepigmenteerde oogschaduws, maar de hebben niet het effect wat ik ervan had verwacht. Toen ik de doosjes zag liggen hoopte ik op echt door en door glinsterende oogschaduws, mijn ogen als discoballen, maar helaas was het een overspray. Toch zijn het nog wel redelijk mooie losse oogschaduws met een licht metallic effect.

- Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten