donderdag 14 november 2013

Review: Miss Sporty Perfect color Lipstick – Extreme Black

Wauw, voor het eerst zie ik een zwarte lipstick bij de drogist liggen. Die kan ik gewoon niet laten liggen, zeker niet voor een zacht prijsje van €2,49 euro. Ik heb het hier over de Extreme Black lipstick uit de Perfect Color Lipstick collectie van Miss Sporty. Verkrijgbaar bij de Etos.



“Perfecte kleuren voor elke outfit! Super intense tinten voor een prachtige volle kleur – tot 6 uur lang! De exclusieve vochtinbrengende formule zorgt voor heerlijk zachte lippen.”
- Bron: www.miss-sporty.nl




De lipstick huls is heel eenvoudig, glanzend zwart met een transparante strook net iets uit het midden. Door het transparante strookje zie je de kleur van de lipstick, bij deze dus heel eentonig, ook zwart. Bij de andere kleuren in de Perfect Color Lipstick serie zal je door het transparante stukje echt een kleur zien. Wat kan ik verder over de verpakking zeggen? Het korte zwarte stukje is de dop en op de onderkant zit een stickertje met de merknaam en het kleurnummer. Verder is het een neutrale huls, schreeuwt niet om aandacht.



Wanneer je de dop eraf haalt en aan de onderkant van de huls draait komt er een mooie matte zwarte lipstick tevoorschijn. Dit beloofd veel! Wanneer ik het op mijn hand swatch is het echter een erg glanzend product, dat niet echt pikzwart is. Hier had ik wel op gehoopt, aangezien de naam van de lipstick ‘Extreme Black’ is. Overigens valt de geur van de lipstick mij erg op, waar je verwacht een soort drop geur te krijgen komt een fruitig zoete meloen geur je tegemoet. Aparte keus Miss Sporty, maar ook wel weer verrassend.

Oké, tijd om deze naar meloen geurende zwarte lipstick op mijn lippen aan te brengen.








Hij brengt erg makkelijk aan, glijd over mijn lippen heen als een balsem. Dat is een voordeel, maar ook meteen een nadeel. Deze boterzachte substantie blijft namelijk zo glad en glanzend. Het voelt fijn aan de lippen, alsof je een naar meloen geurende lipbalsem op hebt. Maar als je dan in de spiegel kijkt zijn je lippen toch echt zwart gekleurd! Helaas dekt de zwarte kleur niet ideaal en deze verplaatst ook nog eens over de lippen heen, dit komt waarschijnlijk door de vochtinbrengende bestanddelen die in de lipstick zitten.  Hierdoor geeft de lipstick ook meteen af wanneer je deze aanraakt. Een voordeel hier aan is dan wel weer dat deze lipstick gemakkelijk te verwijderen is en de kleur niet in de huid trekt.

Het geeft een beetje een niet geheel dekkend smokey effect, wel grappig opzich. Had Miss Sporty er een matte lipstick van gemaakt, dan was ik meteen fan!

Nog even een full face foto van mijzelf met de Extreme Black lipstick van Miss Sporty op.



Like or dislike?
Het ziet er misschien mooi uit, maar praktisch is deze extreme zwarte lipstick van Miss Sporty niet. Voor fotoshoots kan ik deze lipstick uiteraard wel gebruiken, misschien is het wel gaaf om over een matte rode lipstick aan te brengen. Hier kan ik mee gaan experimenteren. Hij gaat dus mijn visagiekoffer in. Ik wacht nog steeds geduldig af op een mooie mat zwarte lipstick.

- Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten