vrijdag 1 november 2013

Review: Essence “Stay All Day” 16h Long-Lasting Concealer






Een fijne goed dekkende vloeibare concealer die ook nog eens goedkoop is, daar wordt iedereen volgens mij wel blij van. Essence heeft er eentje op de markt gebracht onder de naam “Stay All Day 16h Long Lasting Concealer”.

“Maak een eind aan vermoeide ogen! De nieuwe lang houdende concealer met licht reflecterende pigmenten is een ware tovenaar, die donkere kringen onder de ogen, rode vlekjes en andere oneffenheden laat verdwijnen en een frisse, stralende look tevoorschijn haalt! Dankzij de zijdeachtige textuur is het gemakkelijk aan te brengen. Het geeft je een mooie uitstraling, tot wel 16 uur lang.”
- bron: www.essence.eu


Kleur = 10 Natural Beige (ook verkrijgbaar in 20 Soft Beige)
Prijs = €1,99 bij Kruidvat

Het is dus een vloeibare concealer in een soort lipgloss flacon met zo’n zelfde zacht harige applicator. Hij is verkrijgbaar in 2 kleuren: 10 Natural Beige en 20 Soft Beige. Een concealer voor onder de ogen moet altijd zo’n 4 tinten lichter zijn dan je eigen huidskleur, zo zorgt het voor een verfrissende uitstraling en een open blik. De lichte variant “10 Natural Beige” is voor mij de juiste kleur.



×   Zoals je ziet op de linker foto is het rondom mijn oog wat donkerder, voornamelijk in de ooghoeken en onder het oog.
×   Voordat ik de concealer aan ga brengen, doe ik eerst foundation op de rest van mijn gezicht, zo breng je nooit overbodige concealer aan. De foundation zorgt er namelijk al een beetje voor dat de wat donkerdere delen in je gezicht worden gecamoufleerd, alles wat de foundation niet camoufleert kan je dan perfectioneren met de concealer. Dit geldt ook voor pukkeltjes en plekjes over het gezicht, maar deze werkt je niet weg met een vloeibare concealer. Gebruik hiervoor liever een wat dikkere vastere concealer, bijvoorbeeld het “Essence Match 2 Cover Cream Concealer” duo palletje of het “Catrice Allround Concealer” palletje met 5 tinten concealer er in.
×   Stip de plekjes rondom het oog die nog te donker zijn aan met de vloeibare Stay All Day concealer. Ik doe ook altijd een beetje op mijn ooglid en net onder mijn wenkbrauw.
×   Vervolgens laat je het heel even zo zitten (een halve minuut tot een minuut) en dan ga je het uitwerken. Ik doe dit het liefst met mijn vinger, omdat deze warm is smelt de concealer perfect samen met je huid. Maak met je vinger kloppende bewegingen totdat alle concealer plekjes goed zijn vervaagd en alle donkere delen rondom het oog zijn opgelicht.
×   Als je helemaal tevreden bent kan je gaan afpoederen, de make-up fixeren. Rondom je oog met een wat kleinere kwast, zorg ervoor dat de concealer onder je oog goed gefixeerd word. Doe je dit niet, dan kan de concealer in de loop van de dag gaan verplaatsen, bijvoorbeeld in de lijntjes onder je ogen en dat ziet er niet mooi uit. En dan de rest van je gezicht met een grote kwast.

Like or dislike?
LIKE! Ik vind het een hele fijne concealer voor een hele fijne prijs. Voorheen gebruikte ik een vloeibare concealer van Clinique, erg fijn maar ook erg duur. Deze vloeibare concealer van Essence is een heel goed alternatief hiervoor en ik zou deze zeker weer aanschaffen als hij op is.

- Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten