zondag 10 november 2013

Review: Sleek Make-Up Blush – Flamingo 937



Deze blush van Sleek heb ik al een tijd geleden gekocht, maar eigenlijk nooit gebruikt. Ik had hem online besteld, maar hij leek me toch te fel van kleur toen ik hem binnen had gekregen. Tevens draag ik niet heel vaak blush, dus hij bleef maar in mijn stash liggen. Nu het weer winter begint te worden en mijn huid weer steeds meer op die van Sneeuwwitje begint te lijken, vond ik het toch eens tijd om deze roze blush uit te gaan testen.


“Our 10 shade strong blushers are highly pigmented and long lasting, giving you an all over even dewy radiant glow. Our versatile range of shades enable you to create a variety of stunning looks.”
- Bron: www.sleekmakeup.com

De Blushes van Sleek zijn verkrijgbaar in 10 prachtig gepigmenteerde varianten. Voor deze review heb ik de Flamingo 937 getest. De producten van Sleek zijn overigens niet op dieren getest.

Prijs: €5,50
(In Nederland niet in winkels te koop, maar wel online te bestellen bij bijvoorbeeld: www.alicejo.com of www.boozyshop.nl)




Eenvoudig maar chique mat zwart rechthoekig doosje van circa 6,5 bij 4,5cm met een dikte van 1cm. Dit doosje neemt niet veel ruimte in in je make-up stash. De voorzijde van het doosje is bij elke kleurvariant het zelfde, hierop staat de merknaam, het product soort en de inhoud. Op de achterzijde zit een sticker waarop de ingrediënten en het kleurnummer benoemd staan.
Wanneer je het doosje openmaakt komt er een mooi rechthoekig gekleurd vlak tevoorschijn, de blush. Er zit geen gek afleidend printje in en het heeft ook geen overspray. In het dekseltje zit nog een groot spiegeltje, altijd handig voor onderweg wanneer je deze blush mee neemt.





Wanneer je met je vinger over de blush gaat komt er enorm veel pigment vanaf, wauw! Het is een matte heldere roze kleur met een zachte structuur die niet korrelt. Als je het uitveegt op je huid vloeit het mooi samen met jouw eigen huidskleur. Je kunt de intensiteit van de kleur opbouwen door meerdere lagen van de blush over elkaar aan te brengen.



In het doosje leek het zo’n felle roze kleur, maar op het gezicht is dit een ander verhaal. Het geeft een frisse kleur aan mijn gezicht, een gezonde blos. Het kan dus makkelijk op bleke huidjes zoals die van mij gedragen worden. Maar ook op een meer getinte of zelfs de donkere huid zal dit prachtig staan. Sleek is goed in het ontwikkelen van producten die bij elke huid passen. 
De blushkwast die ik hier heb gebruikt komt van de Primark en heeft witte haren met een roze uiteinde.


Like or dislike?
Like. Voor een prijs van €5,50 een blush hebben met zoveel pigmentatie is geweldig. Het is een mooi product, ook de andere kleuren in de reeks zijn zeker aan te raden.

- Kim


Geen opmerkingen:

Een reactie posten