zaterdag 2 november 2013

Review: Rimmel London Lash Accelerator Mascara



Zoals jullie weten had ik een tijdje geleden via de Vrouw (Telegraaf) een Rimmel make-up pakket besteld. Hierin zat onder andere de eerder gereviewde Lasting Finish by Kate lipstick, maar ook een mascara. De Lash Accelerator mascara met Grow Lash Complex + Fibres om precies te zijn. Tijd om deze te reviewen.

“Our first ultra lengthening mascara that defies the laws of lash length! Length that defies limits. Formula with Micro-Fibres and Grow-Lash Complex. Instant wow: Extends lashes by up to 99%. Lashes look up to 126% longer in 30 days. Lash-catching brush grabs every lash for perfect separation.  No clumps!”
- www.rimmellondon.com

Mascara’s van boven de €5,- koop ik zelf eigenlijk nooit, puur omdat ik van mijzelf al hele lange volle wimpers heb dus naar mijn idee geen dure mascara nodig heb voor mooie wimpers. Ik gebruik meestal een mascara van Etos eigen merk, voor 4/5 euro. Deze zijn voor mij prima, ze doen wat ze moeten doen. Wat wel grappig is trouwens, toen ik op de middelbare school zat vroegen regelmatig meiden aan mij of ik nepwimpers op had. Waarop ik antwoordde ehm.. nee, hoezo? “Nou, je wimpers zijn zo mooi en vol! Welke mascara gebruik je dan??” Ehm, gewoon zo’n goedkope van Etos eigen merk. Niks bijzonders. “Oh.. hmm.. oké.”
Maar nu er een wat duurdere mascara in het Rimmel make-up pakket zat ga ik die eens uitproberen, wat zou dit doen voor mijn wimpers? Zouden ze nu in de knoop raken met mijn wenkbrauwen? Deze mascara belooft immers ‘eindeloos’ lange wimpers!

Kleur = 001 black
Prijs = €12,99




De verpakking is vrij groot en hoekig. Het ziet er vrij mannelijk uit, niet je standaard mascara met vrouwlijke vormen. Tevens ligt het niet heel comfortabel in de hand voor die hoekigheid. Het borsteltje is vrij flexibel met een soort van siliconen stekeltjes.



Brengt fijn aan, binnen no time zijn al mijn wimperhaartjes gitzwart, gekamd en goed van elkaar gesepareerd. Ondanks de microvezels die in deze mascara zitten geeft het geen klonterend effect, dat is natuurlijk een groot pluspunt. Niemand wil dikke zwarte klonten op haar wimpers hebben. Veel extra volume en lengte geeft deze mascara niet, wat je eigenlijk wel zou verwachten omdat er microvezels in zitten die voor ‘oneindige’ lengte zouden moeten zorgen. Mijn wimpers lijken overigens wel langer, maar dat komt omdat mijn natuurlijke wimpers lichter zijn aan de puntjes. Doordat er een zwart goedje op komt, lijken ze dan uiteraard langer.

Like or dislike?
Het hangt er een beetje tussen in.. Het is opzich een prima mascara, maar ik heb net zoveel aan een mascara van bijvoorbeeld de Etos die maar 4 euro kost, terwijl deze van Rimmel €12,99 is. De vezels geven geen extra waarde aan deze mascara, zonde. Ik zou hem zelf niet kopen, maar ik blijf deze wel gebruiken tot hij op is.

- Kim




Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten