maandag 25 november 2013

Review + Tutorial: Lancôme – Liner Design stift eyeliner


Afgelopen week heb ik een zakje vol met make-up producten gekregen om te reviewen. Daar in zaten producten van allerlei merken, goedkope maar ook luxe merken. Een product waar mijn oog al snel op viel was de Liner Design van Lancôme, een stift eyeliner van een luxe merk. Zou een eyeliner van een luxe merk ook echt beter zijn? Zoals jullie op mijn blog hebben kunnen lezen was ik niet zo’n fan van de Catrice Cat Eyes Eyeliner, die zou ik goed kunnen vergelijken met deze eyeliner van Lancôme. Beide een stift, beide zwart, maar met een prijsverschil van zo’n 30 euro.


Graphic precision eye liner with soft, smooth and precise tip that draws a swift continuous line on intense , smooth, smudge resistant and lasting colour. For optimum results, store horizontally.
Ophtalmologically tested. Suitable for sensitive eyes and contact lens wearers.
- Bron: Lancôme



Op het eerste gezicht lijkt het niet zo’n bijzonder product, de verpakking lijkt een vrij doodgewone zwarte viltstift. Een glanzend zwarte huls met gouden letters er op. Het is de Liner Design van Lancôme in de kleur 01 Noir Sensuel. Op de dop staat het befaamde Lancôme roosje, verder staat er geen informatie op de huls.












Wanneer je de dop van de stift eraf haalt komt er een vrij lange scherpe stift punt tevoorschijn. Met dit soort stiften heb ik nog geen goede ervaring, het product komt er vaak niet goed genoeg uit, zeker wanneer je de stift horizontaal houdt, maar wie weet werkt deze wel beter! Hij kost ook niet niks, dus dan mag ‘ie ook wel z’n werk doen!
Op mijn hand zet de stift mooie diep zwarte lijnen. Je kunt er zowel dikke als dunne lijntjes mee zetten en ze zijn beide even goed gepigmenteerd. Het product loopt niet uit en is vrijwel meteen droog. Nadat het even op mijn hand heeft gezeten heb ik er met mijn vinger overheen gewreven en zelfs toen bleef het nog goed zitten. Dit belooft veel!

Ik ben benieuwd of het ook zo geweldig werkt op mijn ooglid, wanneer ik de stift in een meer horizontale positie houd. Let’s find out! Ohja, omdat ik vaak van mensen de vraag krijg hoe ik mijn eyeliner zo mooi en strak zet, heb ik er maar meteen een mini tutorial van gemaakt. It’s easy as 1,2,3!


1. Voordat ik mijn eyeliner op zet heb ik eigenlijk heel mijn ooglook al gedaan, zo blijft de eyeliner het strakst en valt er geen eventueel oogschaduw op. Anyway, de eyeliner.
2. Ik begin een winged eyeliner altijd in het midden langs mijn wimperrand op te zetten. Hier bepaal ik de dikte van de eyeliner, niet te dik, wil nog wel een beetje bewegend ooglid kunnen zien. Het loopt van de binnenkant naar de buitenkant een beetje van smal naar breed. Ik trek trouwens op dit moment mijn ooglid altijd een strak, met mijn wijsvinger bij de buitenste ooghoek.
3. Nu maak ik er een dun lijntje aan vast, in de binnenste ooghoek. Zorg dat de lijn goed evenwijdig in elkaar over loopt, geen gekke bobbels! Probeer op dit moment weg te kijken met je oog, naar de buitenste ooghoek. Je wilt natuurlijk geen stift in je oog EN dit zorgt er voor dat de huid in de binnenste ooghoek wat strakker wordt. Zo wordt je lijntje ook mooi strak.
4. Dan zijn we aangekomen bij het ‘moeilijkere’ gedeelte, the actual wing. Ik begin altijd onderaan met een diagonale lijn te trekken. Een makkelijk referentiepunt voor de hoek waarin je deze lijn trekt is de waterlijn onder je oog. Zoals je ziet loopt mijn zwarte lijntje ongeveer in de zelfde gradenhoek als mijn waterlijn onder mijn oog. Hoe lang maak je dat lijntje? Ligt er aan, je kan alle kanten uit. Ik teken mijne over het algemeen ongeveer een centimeter lang.
5. Dan teken je boven ook een lijntje, ik begin bij het uiteinde van de wing en trek de lijn naar de dikkere zwarte lijn toe. Zorg wel dat het vloeiend aansluit en er geen rare bobbel in zit. Check even hoe het er uit ziet met je oog open, maar ook met je oog dicht.
6. Nu is het alleen nog een kwestie van het driehoekje inkleuren en voilà, een winged liner! Op dit moment kan je het uiteinde van de wing nog even perfectioneren, een extra scherp puntje er aan maken.

In de vorm van een winged eyeliner kan je natuurlijk altijd zoveel variëren als jij zelf wilt, leef je uit! Dit is in ieder geval mijn favoriete manier. Maar in principe kan je deze basistechniek voor elke vorm die je maar wilt gebruiken.

Nu weer even terug naar het product, vind ik deze Liner Design van Lancôme fijn werken? Je ziet het misschien al wel aan de foto’s, het is een prachtige eyeliner! Heel mooi diep zwart van kleur. Ook met het zetten van de dunne/fijne lijntjes komt er genoeg product uit. Ik ben fan.

Like or dislike?
LIKE! Het is dus bij deze eyeliner zeker waar, het luxe merk overtreft het budget merk dik! Het luxe merk doet echt wat je verwacht van een stift eyeliner, hij werkt goed, mooi, makkelijk en ideaal. Helaas hangt daar ook een prijskaartje aan.

P.S. Deze specifieke Liner Design van Lancôme is niet meer te koop, helaas. Maar niet getreurd, hij heeft een andere naam gekregen, namelijk de Artliner. Het is een iets vernieuwde variant van de Liner Design, maar werkt het zelfde. Hij schijnt zelfs NOG beter en fijner te zijn. De Artliner kost €35,50 en is verkrijgbaar bij de luxe parfumerie zaak, Lancôme counters en natuurlijk online.

- Kim

P.S. met dank aan Imke voor het product!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten