zaterdag 23 november 2013

Review: Essence Get Big Lashes – Triple Black Mascara


Laatst liet ik de Essence Get BIG Lashes Volume Boost mascara al aan jullie zien. Ik had ook nog een andere variant van de Get BIG Lashes collectie van Essence gekocht, namelijk de Triple Black mascara, voor extra zwarte wimpers. Omdat ik zo enthousiast was over de eerste mascara die ik van Essence heb gebruikt, wil ik natuurlijk de rest ook testen en dit met jullie delen!



“Zwart, zwarter, zwartst! Deze diepzwarte mascara is een populair lid van de Get BIG! Lashes familie. Het grote, innovatieve borsteltje geeft maximaal volume en voegt diepte toe aan de wimpers. De inktzwarte textuur geeft je een expressieve oogopslag; met drievoudig zwart effect! Opthalmologisch getest.”
- Bron: www.essence.eu

Dit is ie dan, de ‘Get BIG! Lashes Triple Black Mascara’ van Essence. De huls is qua vorm precies hetzelfde als de Volume Boost mascara: vrij groot en dik. De huls is een glanzend paarse cilinder, terwijl ik juist een zwarte had verwacht bij een EXTRA zwarte mascara! Op de huls staan opvallende roze letters. Op de achterzijde staat in 3 talen (Engels, Duits en Frans) wat de mascara met jouw wimpers zal doen. “Triple-black effect. For maximum volume and extremely thick lashes. Ophtalmologically approved.” Op de kopse kant van de dop staat nog het Essence logo.
De mascara is uiteraard maar in 1 kleur verkrijgbaar, zwart. Deze kost net 10 cent meer dan de Volume Boost mascara, namelijk €2,39 en is verkrijgbaar bij Kruidvat, in het standaard Essence schap.



Je opent de mascara door aan de dop te draaien en er verschijnt een mooi gevormd borsteltje. Het is geen eivormig borsteltje met een bolling zoals bij de Volume Boost mascara, maar hij heeft wel dezelfde micro haartjes. De vorm van het borsteltje is 2 bollingen en een ‘deuk’ in het midden, het is een soort wave. Wanneer je het borsteltje uit de huls haalt blijven er geen klontjes aan de haartjes hangen, ziet er goed uit!

Genoeg over de huls, tijd om de mascara te testen. Zal hij echt doen wat hij ons beloofd?

Essence belooft onze wimpers maximaal volume te geven en extra zwart te maken.Volume geeft de mascara niet echt, zoals je ziet blijven op sommige plekken mijn wimpers aan elkaar plakken. Dit zorgt er juist voor dat het lijkt of ik minder wimpers heb. Verder vind ik niet dat deze mascara nu echt zwarter is dan de andere ‘gewone’ zwarte mascara’s. Lengte geeft deze mascara dan weer wel. Als je de voor en na foto vergelijkt die je dat wanneer ik naar boven kijk mijn wimpers ineens tot aan mijn wenkbrauwen komen! Maar hier zegt Essence dan weer niks over.

Like or dislike?
Mwoa, het is een prima mascara voor een prijs van €2,39. Maar echt bijzonder vind ik hem niet. Als je een mascara wil die je wimpers extra zwart maakt, kan je denk ik beter even verder zoeken. Al vraag ik mij wel af of er mascara’s zijn die zwarter dan zwart zijn. Ik vind alle ‘gewone’ mascara’s eigenlijk wel zwart genoeg. Maar misschien ligt dit anders wanneer je blonde wimpers hebt.
Wat betreft de Essence mascara’s blijft de Volume Boost voorlopig op nummer 1 staan.

- Kim


Geen opmerkingen:

Een reactie posten