zaterdag 9 november 2013

Review: Max Factor - Max Effect Giant Lip Pencil



Laatst heb ik bij de Big Bazar een aantal make-up producten gekocht voor enorm lage prijzen. Waaronder het ‘Max Effect Giant Lip Pencil’ van Max Factor. Ik had hem in de winkel al even geswatcht op mijn hand en het zag er prachtig glanzend en intens van kleur uit.


"Geweldige kleur gemaakt voor intense lip make-up. `The Giant Lip Pencil' is eenvoudig en nauwkeurig dankzij zijn vorm. De intense kleur en het krachtige glanseffect garanderen een glamoureuze uitstraling. Hydrateert en laat een aangenaam, zacht gevoel op de lippen zonder plakkerig aan te voelen. "

Het is een product van Max Factor’s herfst/winter collectie van 2010. En deze is uitgebracht in 6 prachtige kleuren:












 
De kleur die ik had meegenomen is: 03 Passionate Red.
Prijs: €2,99 bij Big Bazar, kost oorspronkelijk €7,49














Eenvoudig maar doeltreffende verpakking. Het is een dik mat zwart potlood van ongeveer 1cm doorsnede met aan de achterkant een kunststof strook in de kleur van het Lip Pencil. Aan de voorkant steekt het product uit de huls als een potlood. Er omheen zit een transparant dopje, zo kan je meteen het product zien. Dat laatste vind ik erg fijn, omdat de kleur van het product soms afwijkt van de kleur die op de verpakking word aangegeven.















De substantie van het product voelt aan als een kruising tussen een creamy lipstick en een lipgloss.
De kleur is heel intens rood met kleine roze en rode glinstertjes erin. Het lijkt bijna een metallic finish te geven, erg mooi voor met de kerst bijvoorbeeld. Echt een prachtige kleur!



Brengt eenvoudig aan, glijd over de lippen en geeft meteen een boost aan kleur. Helaas loopt ie wel een beetje in de lijntjes rondom de lip, gelukkig is dit redelijk strak te trekken met een lippenseel.

Ik vind het vrij sticky aanvoelen op mijn lippen, iets dat ik niet gewend ben aangezien ik nooit lipgloss draag. De reden hiervan is dat ik het niet zo comfortabel vind, zeker als ik mijn haren los draag plakken deze er nog weleens aan vast en word het één grote kliederboel.

Blijft ie goed en lang op z’n plek zitten? Zolang je niks eet of drinkt is er eigenlijk niks aan de hand. Wanneer je dan toch wat gaat eten, doe dit voorzichtig, je wilt niet dat je hele gezicht onder de sticky lipstick komt te zitten!

Like or dislike?
Het hangt er een beetje tussen in. Voor mijzelf vind ik hem niet fijn, omdat het een lipgloss gevoel geeft, maar voor een fotoshoot zou het bijvoorbeeld een prachtig lipproduct zijn. Ik ga hem zeker niet weg doen, hij gaat mijn visagie koffer in!

-Kim


Geen opmerkingen:

Een reactie posten